Enciclopèdia en línia de Wikipedia ha bloquejat recentment els editors de comptes de 381 que van ser utilitzats per afegir o modificar, amb pagament, informació al seu lloc en anglès, segons una entrada de bloc de Wikimedia, la base que el guia.

Aquests editors van acordar promoure els seus interessos a la Viquipèdia sense revelar les seves fonts, violant així les regles d’ús de l’enciclopèdia en línia, diu Wikimedija.

Es van suprimir un total d’articles de 210 compostos de comptes acusats, la majoria d’empreses, empresaris o artistes, i eren principalment funcions promocionals amb informació sospitosa que infringia drets d’autor, destaca Wikimedia.

La Fundació afirma que la informació proporcionada era bastant similar i mostrava que provenien d'un grup coordinat.

El contingut de la Viquipèdia es pot complementar amb qualsevol usuari i la majoria dels editors són voluntaris. L’enciclopèdia demana als editors que especifiquin els enllaços de font i alliberament a l’empresa o persona a la qual escriuen. Aquest és el cas de la informació sobre institucions o exposicions de museus escrites pel seu personal.

"La neutralitat és clau per a la qualitat de la Viquipèdia", comenta Wikimedia al seu bloc. Tot i que això no succeeix sovint, els anuncis pagats poden suposar un greu conflicte d'interessos.

Aquest problema no apareix per primera vegada. Per primera vegada es van registrar conflictes d’interès amb 2004. i l'enciclopèdia ja havia bloquejat centenars de comptes vinculats a l'administració del Wiki-PR a l'octubre 2013, recorda Wikimedia.